Historie Hip-Hopu

Napsal Mirkaxx (») 27. 10. 2010 v kategorii Hip-Hop, přečteno: 1490×

Co zpočátku vypadalo jako zoufalý výkřik z černošského ghetta,se stalo jedním z hlavních trendů současné kultury.Řeč je o HIP HOPU.HIP HOP a KULTURA s ním spojená už dávno není otázkou hudby,ale také úspěšná výdělečná činnost,už dnes nemůže být pochyb.Tahle původně okrajová kultura urazila v AMERICE takový kus cesty,že dnes diktuje nejenom módě,ale celému životnímu STYLU mladých.Začalo to asi takhle.Když v roce 1982 kapela černých raperů RUN DMC na svou desku Rising Hell uplacírovala skladbu My Adidas,která nebyla ničím jiným než RAPERSKOU poctou oblíbené obuvi.RAPER jménem L.L.COOL J. zase z hlavy nikdy nesundal klobouček značky KANGOL s typickým klokanem v logu.Přibližně v té době se na vrcholu popularity začalo objevovat stále více hiphopových kapel jako BEASTIE BOYS nebo PUBLIC ENEMY oblečených do plandavých džínů a hudební stanice MTV konečně přiznala,že doba glamourových osmdesátek je nenávratně pryč.Ke kulturnímu kormidlu se totiž na postupu z černošských ghett dostává kultura,jež v angličtině slova urban nebo street a že hip hop jako její hudební materializace je daleko víc než jen móda.Že tady vzniká fenomén,který si nějakých těch pár let na výsluní určitě pobude.Druhá fáze fenomenální vlády hiphopové kultury nad světem je ve znamení konglomerátů světových módních firem s hiphopovými umělci.Ti bohatnou,zakládají si své produkční a nahrávací firmy,vychovávají další umělce a co hlavně,nosí na sobě výrobky módních firem,které včas pochopily tržní potenciál celého ,,hnutí''.Většina obchodníků se soustředí jenom na jednu věc,''říká k aktivitám hiphopových muzikantů návrhář Tommy Hilfinger, ,,ale co se týče hiphopu,tihle lidé posunuli hranici podnikání o míle dál''.Byl to právě Hilfinger,kdo jako jeden z prvních velkých a seriózních návrhářů pochopil sílu trhu reprezentovanou celou hiphopovou komunitou a začal tyto umělce nejenom oblékat,ale co víc,naučil je mít své produkty rád.A to je víc než zisk.Někteří rapeři,jako třeba SNOOP DOGG nebo KRS-ONE,jeho oděvy ,,jenom'' nosili,například v roce 1984 SNOOP účinkoval v show Saturday Night Live od hlavy až k patě oblečený v ,,Tommym'' a značka zaznamenala toho roku o 90 milionů dolarů větší příjmy,jiní vzdávali značce hold v textech svých písní.Ignorovat hiphopovou scénu už více možné nebylo a jasnozřivost těch brandů,které to pochopily co nejdříve,byla ze strany raperů odměněna víc než bohatě.Po Tommym přišel na scénu VERSACE,POLO by RALPH LAUREN a GUESS a rapeři,jako nosiči tohoto vzkazu,dokázali svět přesvědčit,že kdo tyhle značky nenosí,je úplně out.Módu začalo řídit to,co se objevovalo v klipech.Milostný vztah mezi hiphopery a top brandy zažívá svou konjukturu.A tady už není řeč jen o módních textilních produktech.Nové milénium hiphopové kultury,nyní už plně vizuálně reprezentované MTV a získávající další platformu díky internetu,je zcela ve znamení těch nejluxusnějších značek.Rapeři ve svých klipech ukazují to,co mají opravdu rádi a na co mají.50c carA zdaleka nejde jen o textil.Trochu nadneseně řečeno není hh klipu,kde by se neobjevila třícípá hvězda Mercedesu (třeba Blu Cantrell a SEAN PAUL),rapeři v klipech poslouchají iPod od Applu (50Cent,Beyoncé) anebo mají na mikinách a čepicích jasný vzkaz,o jakou značku jde a hlavně,že si za ní stojí.Tyto firmy bohatnou,ale ještě více peněz získávají sami umělci,už je ale nebaví dělat živý billboard cizí značce,když mají dost peněz udělat si nějakou vlastní.Rapeři EMINEM,NELLY,SNOOP DOGG,OUTKAST,EVE nebo ICE-T,ti všichni jsou vlastníky značek,jejichž tržní hodnota znamená stále víc.Ti všichni pod svým nebo lehce odmaskovatelným jménem prodávají výrobky,které jdou díky oblibě jejich hudby mezi fandy na dračku...Jedním z prvních veleúspěšných podnikatelů a kmotrů hiphopového marketingu je raper jménem RUSSELL SIMMONS,který stál u zrodu oděvní značky PHAT FARM.Ta dnes patří v AMERICE mezi ty nejvíc trendy.Raper DIDDY je mužem,který se dostal dál než jeho souputníci.Zatímco jeho kolegové z módní branže EMINEM (respektive jeho oděv. značka SHADY LTD) nebo OUTKAST (OUTKAST CLOTHING) se dopracovali pouze ke streetové módě,Diddyho brand SEAN JOHN už nabízí linii seriózní,klasické,ryze nehiphopové a lze říci i konzervativní módy.A v tom je ten posun.Hiphopová móda prošla katarzí a stala se z původní alternativy lídrem hlavního proudu.To proto se na večírku s P.Diddym objímají Tommy Hilfinger a Calvin Klain.Je už totiž jedním z nich.Ale pravá povaha HIP HOPU je dynamická,takže nečekejte,že věci zůstanou stejné.Zítra to může být jinak.....<<L.L.COOL J.-muž,který stál na úplném začátku úspěšných zásnub obchodu a HIPHOPOVÉ KULTURY.HIP HOP LOOK:Jak vypadá hiphopový outfit?-volné oblečení o několik čísel větší-basketbalový dres,který sahá pod kolena-baseballová kšiltovka otočená 45 stupňů doprava-šátek nebo bandana pod čepicí-volné džíny,které visí na bocích a shrnují se na kotnících-velurové teplákové soupravy-na nohou nezavázané tenisky Adidas nebo Timberland-šperky,nejlepší je zlato a diamanty,náramky,náhrdelníky,řetězy s kříži,hodinky obkládané diamanty,brilianty v zubech.

Hodnocení:     nejlepší   1 2 3 4 5   odpad

Komentáře

Zobrazit: standardní | od aktivních | poslední příspěvky | všechno
Článek ještě nebyl okomentován.


Nový komentář

Téma:
Jméno:
Notif. e-mail *:
Komentář:
  [b] [obr]
Odpovězte prosím číslicemi: Součet čísel devět a čtyři